نوشته شده توسط : كريم شريفي
حدود 60 سال پیش آسمان اروپا شاهد اجسام پرنده ای بود که در ارتفاع 60 هزار پا در پرواز بودند. در آن زمان کلیه هواپیماها بیش از ارتفاع 20 هزار پا قادر به پرواز نبودند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،روزنامه الدیار نوشت: «با گذشت بیش از نیم قرن راز اجسام پرنده در آسمان اروپا که در دهه 60 قرن بیستم در آسمان اروپا موجی از گمانه زنی ها را به وجود آورده بود، کشف شد. حدود 60 سال پیش آسمان اروپا شاهد اجسام پرنده ای بود که در ارتفاع 60 هزار پا در پرواز بودند. در آن زمان کلیه هواپیماها بیش از ارتفاع 20 هزار پا قادر به پرواز نبودند. به همین جهت کارشناسان هوافضا در آن زمان این اجسام را یک سری بشقاب پرنده هایی می پنداشتند که توسط موجودات فضایی کنترل می شوند.»

 

 

این روزنامه لبنانی در ادامه نوشت: «سازمان جاسوسی سیا از راز این به اصطلاح بشقاب پرنده ها پرده برمی‌دارد و در شبکه‌های اجتماعی ادعا کرد این اجسام نورانی که 60 سال پیش در آسمان اروپا مشاهده شده اند، هواپیمای های جاسوسی از نوع «U2» مربوط به این سازمان هستند که در آن زمان در حال آزمایش شدن بودند. این اطلاعات از سوی سازمان سیا زمانی فاش شد که در صفحه توییتر از مخاطبان پرسیده بود آیا  قضیه اجسام نورانی و بشقاب پرنده های دهه 60 قرن بیستم در آسمان اروپا را به خاطر می آورید؟ این اجسام متعلق به فضایی ها نبود، بلکه تکنولوژی بود که سازمان سیا در آن وقت در اروپا برای اهداف خود به کار می گرفت.»



:: موضوعات مرتبط: اخبار بشقاب پرنده ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 764
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 9 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : كريم شريفي
امروزه ما با یک بشقاب پرنده بین‌المللی در زندگی خود رو به رو هستیم که همه دنیا را به هم وصل می‌کند، بشقاب پرنده‌ای که در پشت‌بام‌ها جاخوش می کند و به جای سرپرست خانوار و اعضای خانواده برای چگونه زیستن افراد تصمیم‌می‌گیرد.

به گزارشخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در عصری که ما در آن زندگی می‌کنیم، ماهواره و تکنولوژی وابسته به آن، آنچنان در تار و پود اندیشه جوامع بشری نفوذ کرده و به پیش می‌تازد که نقش تعیین کننده آن در سیر تحولات تمدن بشری   قابل توجه است.

نخستین ماهواره فضایی جهان اسپوتنیک به معنی همسفر بود که در تاریخ 12 مهر 1336 برابر با 14 اکتبر 1957 میلادی از کشور روسیه به مدار زمین پرتاب شد.

بعد از گذشت یکسال در سال 1958 میلادی ایالات متحده آمریکا برای تقویت کردن پروژه مخابراتی خود به نام اسکور دومین ماهواره که از یک نوار برای ضبط و پخش پیام‌های صوتی استفاده می‌کرد را به فضا فرستاد.

نخستین و مهمترین برنامه‌ی ماهواره‌های مخابراتی در تلفن بلند برد میان قاره‌‌ای  بود.

بعد از اینکه سرویس تلفن راه دور تجاری با استفاده از مخابرات ماهواره‌ای ایجاد شد، یک میزبان دیگر ارتباطات راه دور تجاری با ماهواره‌های مشابه در سال 1979 میلادی شامل؛ موبایل‌های ماهواره‌ای، رادیوی ماهواره‌ای، تلویزیون ماهواره‌ای و دسترسی اینترنتی ماهواره‌ای به جمع ماهواره‌های دنیا
پیوست.

رسانه‌ها و بویژه شبکه‌های ماهواره‌ای در شکل‌گیری افکار عمومی نقش بسزایی دارند.
در همین خصوص با حجت‌الااسلام حسن کمالی کارشناس امور فرهنگی و مشاور خانواده به گفتگو پرداختیم.

حجت‌الااسلام حسن کمالی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه اعتیاد به تلویزیون و برنامه‌های ماهواره بسیار خطرناک است اظهار کرد: اگر بخواهیم به جنبه‌های منفی ماهواره اشاره کنیم، در حقیقت ماهواره یکی از مخرب ترین و اثرگذارترین وسایل ارتباط جمعی بر سیستم اعصاب و روان تمامی انسان‌های دنیا محسوب می‌شود.

این کارشناس امور فرهنگی و مشاور خانواده افزود: غفلت افراد از رصد کردن وضعیت زندگی و دسترسی بدون زمینه‌سازی مناسب خانواده‌ها به برنامه‌های این غول رسانه‌ای، آسیب‌های اساسی و جدی بر پیکره خانواده‌ها وارد می‌کند و بنا به دیدگاه اندیشمندان نداشتن نظارت و کنترل بر این تکنولوژی همانا محصور کردن اندیشه‌ افراد خانواده است.

وی تصریح کرد: امروز نمی‌توان وسایل ارتباط جمعی و بویژه ماهواره را از نوجوانان و جوانان جدا کرد و تماشای تلویزیون و ماهواره در بین همه اقشار جامعه نهادینه شده است.

حجت‌الااسلام  کمالی بیان کرد: ما نمی‌توانیم درب تکنولوژی و فناوری‌های جدید دنیا را به روی خود ببندیم و باید با همه اقوام و ملل در ارتباط باشیم و اگر بنا داریم که فرهنگ ایرانی – اسلامی ما برقرار بماند، در وهله اول باید از نیروهای فعال فرهنگی، تهیه‌کنندگان و فیلم‌سازان ایرانی بهره ببریم.

این کارشناس امور فرهنگی و مشاور خانواده با اشاره به راهکارهای مقابله با آسیب‌های ابزارهای نوینی همچون ماهواره درک سه مسئله‌ی نبوغ جوانان،‌پرورش استعدادها و وحدت رویه را ضروری دانست و افزود: ما سرمایه‌های گرانقدری همانند شاهنامه، گلستان سعدی، دیوان حافظ و آثارهای فرهنگی و هنری فراوان دیگری در کشور داریم که با بهره‌گیری از تمام این آثار در ساخت برنامه‌ها و فیلم‌ها می توان رسانه ملی را از پخش فیلم های خارجی و ترویج فرهنگ بیگانه بی‌نیاز کرد و این روش نیز معقول‌ترین راهکار برای مقابله با آسیب‌های ماهواره است.

وی عمده ترین آسیب‌های اجتماعی ماهواره را متزلزل ساختن روابط خانوادگی، جایگاه زنان،‌بی‌خویشتن شدگی افراد،‌اختلال تفکر بین مخاطبان،‌تهدید امنیت ملی یک کشور و بحران هویت برشمرد و یادآور شد: در جشن‌ها، اعیاد و عروسی ها آزادی‌های معقول و خوشی‌های مثبت و فکر بکر از جوانان گرفته شده است که این محدودیت موجب می‌شو تا قشر جوان جامعه از دورن به انفجار برسد.

این استاد دانشگاه از آسیب‌های دیگر ماهواره، به مشکلات روحی و روانی متاثر از فیلم‌های مبتذل و  خشن، افسردگی شدید و گاه همراه با خودکشی، ایجاد روابط اجتماعی ناسالم، ترویج مدگرایی، پخش شایعات، ایجاد شک و دودلی و پایین آمدن سطح رضایتمندی همسران از یکدیگر اشاره کرد.

حجت‌الااسلام  کمالی ادامه داد: متاسفانه امروزه فرهنگ ما همانند گوشت قربانی بین سازمان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر سازمانهای مرتبط در حوزه فرهنگ تقسیم شده است.

وی در این‌باره بیان کرد: تمام این سازمان های فرهنگی باید به سمت و سوی صدا و سیما سوق داده شوند، همانطور که امام خمینی (ره) فرمودند: صدا و سیما یک دانشگاه است و ما باید در این دانشگاه سرمایه گذاری کنیم،‌اما متاسفانه خودمان از این سرمایه بهره نمی بریم این در حالی است که حتی کشورهای بیگانه از سرمایه عظیم فرهنگی ما بهره‌برداری می کنند.

این کارشناس امور فرهنگی و مشاوره خانواده با اشاره به اینکه رسوایی‌ها و خطرات اخیری که در دنیا به وجود آمده است به دلیل استفاده  منفی از ماهواره است، تاکید کرد: ما باید با بسیج کردن کشورهای اسلامی یک ماهواره بین‌المللی اسلامی درست کنیم و جوان‌های ما با تشویق مقام معظم رهبری (مدظله) می‌توانند این کار را انجام دهند تا ما پیشگام و سردمدار افکار خوب فرهنگی دنیا شویم.

حجت‌الااسلام  کمالی  با بیان اینکه هر وسیله‌ ارتباطی دارای یک بعد منفی و یک بعد مثبت است، تاکید کرد: هر چند اکثر شبکه های ماهواره ای    اهدافی جز به انحطاط کشاندن فرهنگ و آداب و رسوم مخاطبان خود ندارند؛ اما نباید برنامه های مثبت ماهواره‌ از قبیل آگاهی از پیشرفت‌های علمی اقصی نقاط دنیا، آشنایی با فرهنگ و سنت کشورهای مختلف و با خبر شدن از اوضاع جهان را انکار کرد.

با این وجود ، ماهواره‌هایی که در فضا در حال گردشند، می‌توانند اطلاعات با ارزشی در اختیار انسان قرار دهند که منجر به تحولات شگرفی در زمینه های گوناگون شود، در نتیجه در صورتی که از ماهواره درست استفاده شود، باعث ترقی و پیشرفت یک جامعه می‌شود./گزارش از سید شایان جعفری

انتهای پیام/



:: موضوعات مرتبط: دانستني ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 658
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 9 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : كريم شريفي
تصاویری آماتوری توسط افراد در طول سالها از وجود اشیایی غیر عادی و مرموز در آسمان کره زمین حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان به تازگی لیستی از عجیب‌ترین رصد‌های فضایی که به گفته طرفداران فرضیه‌های موجودات فضایی به وسیله یا ارتباط و یا خود موجودات فضایی است را منتشر کرده‌اند.


گفتنی است، اولین نمونه از این موارد در منطقه تگزاس ایالات متحده در سال 1951 شناسایی شده است و همینطور بسیاری از موارد دیگر از جمله رصد بشقاب پرنده‌ها که جمعا بالغ بر 700 مورد تا به حال را شامل می‌شوند.


بررسی‌ها نشان می‌دهند، در دهه‌های 50 الی 701 میلادی از سراسر دنیا گزارش‌های فراوانی از رصد موجودات فضایی و سفینه‌های آنها منتشر شده است که بسیاری از آنها توسط توجهات واقعیات علمی توسط دانشمندان رد شده است اما هنوز هستند گزارشاتی که پاسخ قانع کننده در خصوص آنها از سوی دانشمندان مخابره نشده است.

 
بسیاری از این گزارشات به صورت محرمانه باقی مانده و نتایج آن هرگز در اختیار عموم مردم در سراسر دنیا قرار نگرفته است. در حال حاضر دانشمندان سعی در آشکار کردن اسناد و پرونده‌های مخفیانه برای مردم سراسر دنیا دارند.




انتهای پیام/



:: موضوعات مرتبط: اخبار بشقاب پرنده ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 835
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 9 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : كريم شريفي
یک شی ناشناخته به تازگی در اطراف ایستگاه فضایی بین‌المللی توسط ماجراجویان رصد شده است.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ توبی lundh یکی از طرفداران نظریه های موجودات فضایی که به شکار اجسام بیگانه در فضا از طریق دوربین‌های فضایی ناسا می پردازد به تازگی اعلام کرده است که یک شی عجیب شبیه به یک بشقاب پرنده در نزدیکی ایستگاه فضایی بین‌المللی و در مدارهای اطراف کره زمین مشاهده کرده است.

 
گفتنی است، نکته قابل تامل اینکه 15 ثانیه پس از ظاهر شدن این شی عجیب دوربین‌های ناسا به صورت اتفاقی از کار افتاده‌اند و او نتوانسته به ردیابی و تصویربرداری بیشتر از این شی بپردازند.

 
کارشناسان ناسا در برابر این خبر سکوت اختیار کرده‌اند و آن را خطای دید، افتادن تصویر ماه بر روی لنز نجومی و یا حتی کثیف بودن لنز نجومی عنوان کرده‌اند.

 
علاوه بر این خبر چندی پیش فضانوردان ایستگاه فضایی هنگامی که در خارج ایستگاه مشغول پیاده روی بودند شی عجیبی را رصد کرده‌اند، حدس و گمان‌ها در خصوص وجود یا عدم وجود موجودات فضایی به تازگی بسیار زیاد شده است.
 
انتهای پیام/



:: موضوعات مرتبط: اخبار بشقاب پرنده ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 811
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 9 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : كريم شريفي
دقیقاً یک سال از زمانی که فیس‌بوک، شرکت پیام‌رسان موبایلی WhatsApp را با قیمت 19 میلیارد دلار خرید، می‌گذرد. این معامله پیشگام و هوشمندانه باعث شد هر دو مؤسس این اپلیکیشن، میلیاردر شوند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،«جان کوم» مدیرعامل اوکراینی WhatsApp، وقتی 16 ساله بود همراه با خانواده‌اش به آمریکا مهاجرت کردند. این خانواده با فعالیت در زمینه فروش مواد غذایی توانسته‌اند در رفاه نسبی زندگی کنند. با حجم دارایی‌های خالص حدود 6.8 میلیارد دلار، کوم قطعاً راه زیادی را از زمان کار در حوزه مواد غذایی طی کرده است. حالا مجله بیزینس اینسایدر به بررسی روند زندگی جان کوم مدیرعامل WhatsApp در یک سال گذشته و بعد از خریده شدن شرکتش توسط فیس‌بوک پرداخته است.

در یک حرکت نسبتاً سمبلیک، کوم روی در دفتر قدیمی فروش مواد غذایی خودش، یکسری کاغذ مربوط به تشریفات اداری را برای معامله با فیس‌بوک امضا کرد. این دفتر قدیمی تنها کمی با دفتر مرکزی WhatsApp در مونتین ویو فاصله دارد.

ناگهان در ماه فوریه سال 2014 کوم میلیاردر شد. تیم کاری شرکت WhatsApp معامله با فیس‌بوک را جشن گرفتند؛ جشنی مفصل و پرهزینه. بعد از آن و تنها چند روز بعد از آنکه خبر خرید WhatsApp توسط فیس‌بوک اعلام شد، کوم همراه با «بریان آکتون» دیگر مؤسس این اپلیکیشن، برای شرکت در کنگره جهانی موبایل به بارسلونا رفتند و در آنجا توانستند با «خاویر تریاس» شهردار بارسلونا دیداری داشته باشند.

در زمان حضور در بارسلونا، کوم به میهانی دعوت شد که در آنجا مارک زوکربرگ و همسرش پرسیلا چان هم حضور داشتند. در این میهمانی تولد جان کوم و همسر زوکربرگ که مصادف با هم شده بود، جشن گرفته شد. جالب است بدانید که کوم که حالا سرمایه میلیارد دلاری دارد، اما گویا همچنان از روش‌های صرفه‌جویی و پس‌انداز که در زمان نوجوانی یاد گرفته بود استفاده می‌کند. او در پیامی به فیس‌بوک، مدیران این شرکت را تحت فشار گذاشته بود که هرچه زودتر و پیش از سفرش به بارسلونا قرارداد را بسته و اعلام کنند، چون نمی‌خواست پروازی را که بلیت آن را بصورت رایگان و به خاطر پروازهای مکرر به عنوان هدیه دریافت کرده بود از دست بدهد.

کوم که پیش از خریده شدن شرکتش توسط فیس‌بوک هم یک خودرو پورشه داشت، دوست ندارد به‌عنوان یک کارآفرین شناخته شود. او بارها گفته است ترجیح می‌دهد روی ساخت و تولید یک محصول خوب و پیشرفته متمرکز شود تا اینکه بخواهد تنها ثروت‌اندوزی کند.

تنها چند ماه بعد از آنکه شرکت کوم خریده شد، او چرخشی جدی به سمت فعالیت‌های انسان‌دوستانه و خیرخواهانه داشت و به شکلی آرام و بی‌سر و صدا 556 میلیون دلار به بنیاد جامعه سیلیکون ولی اهدا کرد. خرید WhatsApp توسط فیس‌بوک در نهایت در ماه اکتبر گذشته به پایان رسید و کوم بصورت رسمی به اعضای هیأت مدیره شرکت فیس‌بوک پیوست. درست مانند دیگر مدیران عامل بزرگ در دره تکنولوژی او هم با دریافت درآمد سالانه تنها یک دلار برای هر سال موافقت کرد و در مقابل سهامی به ارزش دو میلیارد دلار را از این شرکت در اختیار گرفت.

در همین حال اما جان کوم همچنان به سرگرمی‌های مورد علاقه‌اش مانند بازی‌های فکری، ورزش بوکس و التیمیت فریزبی یا بازی بشقاب پرنده (نوعی بازی ورزشی با بشقاب پرنده است که امتیازگیری در آن با پاس دادن به هم‌گروه خود که در طرف مخالف زمین قرار گرفته است، صورت می‌گیرد) می‌پردازد.



:: موضوعات مرتبط: دانستني ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 681
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 9 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : كريم شريفي
تصاویری منحصر بفرد وجود اشیاء و موجودات فضایی را نشان می‌دهند و کارشناسان طرفدار فرضیه‌های موجودات فضایی با علاقه این تصاویر را تحلیل می‌کنند.
به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان به تازگی لیستی از عجیب‌ و غریب ترین عکس‌های باستانی گرفته شده که در آسمان مناظر این عکس‌ها تصاویری مانند بشقاب پرنده و یا سفینه فضایی به چشم می‌خورد را منتشر کرده‌اند. 
 
قدیمی‌ترین عکس‌های باقیمانده از حضور موجودات فضایی + تصاویر
 
گفتنی است، یکی از این تصاویر در سال 1957 گرفته شده و به گفته کارشناسان تصویر مانند یک بشقاب پرنده به نظر می‌رسد. 
 
قدیمی‌ترین عکس‌های باقیمانده از حضور موجودات فضایی + تصاویر
 
بررسی‌ها نشان می‌دهند، در حال حاضر در ایالات متحده تیمی از پژوهشگران در حال فراخوان برای دریافت عکس‌های ارسالی از سوی مردم سراسر دنیا با موضوع موجودات فضایی و سفینه‌های فضایی هستند. 
 
از جمله عکس‌های دیگر، 3 چراغ مرموز در تصویر و نیز یک بشقاب پرنده در تصویری متعلق به سال 1929 است، ‌با این حال گروهی دیگر از دانشمندان مخالف فرضیه موجودات فضایی اعتقاد دارند این اشیاء مرموز همگی توجیه علمی دارند و معمولا از انعکاس نور یا عدسی محدب دوربین‌های عکاسی آن زمان ایجاد شده‌اند. 
 
 
 
انتهای پیام/


:: موضوعات مرتبط: اخبار بشقاب پرنده ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 745
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 9 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : كريم شريفي
شاهدان عینی موفق به ثبت تصاویری از یک بشقاب پرنده در آسمان بلغارستان شدند.
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از میرور؛ گروهی از علاقه‌مندان به بشقاب پرنده و اجرام فضایی تصاویر و فیلمی را در اینترنت منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد یک جسم عجیب به شکل صفحه‌ای گرد در آسمان بلغارستان به پرواز درآمده است و یک هواپیما که به نظر می‌رسد هواپیمای نظامی ارتش باشد، در تعقیب این جسم فضایی است.
 
پرواز یک بشقاب پرنده در آسمان بلغارستان+ تصاویر
 
محل دقیق مشاهده این بشقاب پرنده، آسمان شهر "نوا زاگورا" بود. شاهدان عینی اعلام کردند میان بشقاب پرنده و هواپیمای نظامی هیچ درگیری و یا تنشی مشاهده نشد. هواپیمای نظامی برخلاف مقررات معمول، در ارتفاع بسیار پایینی پرواز و جسم ناشناخته را تعقیب می‌کرد. بشقاب پرنده نیز تلاشی برای فرار نمی‌کرد و به حرکت در مسیر خود ادامه داد.
 
پرواز یک بشقاب پرنده در آسمان بلغارستان+ تصاویر
 
وجود بشقاب پرنده در آسمان بلغارستان هنوز از سوی هیچ نهاد علمی یا دولتی تایید نشده است؛ اما علاقه‌مندان به اجسام ناشناخته با انتشار تصاویر آن در فضای مجازی تاکنون نظر 100 هزار کاربر را به خود جلب کرده‌اند.
 
پرواز یک بشقاب پرنده در آسمان بلغارستان+ تصاویر
 
 
انتهای پیام/


:: موضوعات مرتبط: اخبار بشقاب پرنده ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 933
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 9 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : كريم شريفي

سیا : بشقاب پرنده ها واقعیت دارند!

آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا در وبسایت رسمی خود اطلاعات و مدارک از طبقه بندی خارج شده ای مربوط به تحقیقات و رویت بشقاب پرنده ها و اشیای ناشناخته دیسکی را که در طول دهه های 40 و 50 میلادی مورد بررسی قرار داده است، منتشر کرد.

  به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، آژانس اطلاعات مرکزی سیا در این گزارش، که با معرفی داستان برخورد نزدیک یک افسر پلیس با بشقاب پرنده ای در جاده ای در بیابان های نیومکزیکو شروع می شود به توضیح در مورد پروژه های سازمان اطلاعات مرکزی در شناخت و بررسی این اشیای ناشناخته که در آن زمان گمانه زنی هایی مبنی بر دخالت شوروی سابق در ساخت اینگونه پرنده های دیسکی می شد، می پردازد.
 
در این گزارش، هکتور کوینتانیلا آخرین رییس پروژه«کتاب آبی» که در پایگاه هوایی آمریکا در این پروژه بر روی اشیای ناشناخته کار می کرده است، با انجام تحقیقات، ادعاهای این افسر پلیس در مورد رویت بشقاب پرنده ای با فاصله چندمتر که در وسط بیابان های نیومکزیکو فرود آمده بود را تایید می کند و این رویت را بهترین پرونده موجود وقت در مساله اشیای ناشناخته دیسکی شکل بیان می کند.
 
پروژه کتاب آبی بین سال های 1947 تا 1969 در پایگاه هوایی رایت پترسون در ایالت اوهایو 12618 مورد از رویت اتفاقات غیرطبیعی گزارش کرده که 701 مورد از آنها همچنان ناشناخته مانده است.

در این بین سازمان سیا تصویری از چندین پرونده این سازمان در ارتباط با اشیای ناشناخته در آمریکا و دیگر کشورهای جهان از جمله فایل های مربوط به رویت بشقاب پرنده 15 متری در آلمای شرقی، بشقاب پرنده ها در اسپانیا و آفریقا را منتشر کرده است و 10 راهنمایی خود به محققین در این رابطه را نیز منتشر کرده است.

منبع:ایرنا
انتهای پیام/



:: موضوعات مرتبط: اخبار بشقاب پرنده ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 736
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 9 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : كريم شريفي
روزنامه فرانسوی لوموند نوشت: احتمالاً طرح هشت ماهه کنترل مرزهای برخی کشورهای عضو شینگن، تا دو سال تمدید شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه فرانسوی لوموند در شماره امروز خود این پرسش را مطرح کرده است که آیا فضای شینگن، که امکان جابجایی افراد در 26 کشور اروپایی، از جمله 22 کشور اتحادیه اروپا را فراهم کرده است، به حیات خود ادامه خواهد داد؟
 
در حال حاضر این کنترل‌ها بصورت موقت و برای 8 ماه (تا ماه مه) در 6 کشور عضو شینگن صورت می‌گیرد. این کشورها عبارتند از آلمان، اتریش، فرانسه، دانمارک، سوئد و نروژ. 
 
براساس این گزارش، در مورد یونان هم باید گفت: با توجه به این که مرز مشترکی با کشورهای دیگر عضو شینگن ندارد، این کنترل‌ها شامل کسانی خواهد شد که از یونان وارد بنادر و فرودگاههای اروپایی می‌شوند.
 
به هر حال تصمیم تمدید تشدید کنترل‌های مرزی داخل شینگن، باید به تایید اکثریت شورای اروپا برسد که اعضای آن را سران کشورها و دولت‌های 28 عضو اتحادیه اروپا تشکیل می‌دهند. اما به اعتقاد "زیگمار گابریل،" وزیر اقتصاد آلمان چنین تصمیمی مشکلات اقتصادی بزرگی برای این کشور به وجود می‌آورد.
 
‌در تحولی دیگر نخست وزیر ایتالیا اعلام کرد آلمان و فرانسه بدون همراهی ایتالیا نمی توانند بحران آوارگان را حل و فصل کنند. 
 
"متئو رنتسی" نیز افزود، اینکه صدراعظم آلمان بخواهد با رئیس جمهور فرانسه و رئیس کمیسیون اروپا برای حل بحران آوارگان بدون مشارکت دادن ایتالیا وارد همکاری شود غیرقابل قبول است. 
 
منابع سازمان ملل چه می گویند ؟
به گفته کمیسیون عالی آوارگان سازمان ملل، از اول ژانویه سال جاری 54هزار و 518 آواره وارد اروپا شده‌اند که 84 درصد آنها از اتباع کشورهای واقع شده در مناطق درگیر مناقشه هستند. 
 
این منبع افزود، در همین مدت 200 آواره هم کشته یا ناپدید شده اند.
 
به گزارش منابع سازمان ملل، در یک سال گذشته بیش از یک میلیون آواره وارد اروپا شده اند و اکثر آنها ساکنان کشورهای سوریه، عراق ، آفریقا هستند که به دلیل خشونت ها به آنسوی مرزها رفته اند.
 
دیدگاه کمیسرعالی آوارگان 
 به گزارش خبرگزاری فرانسه، فیلیپو گراندی کمیسر عالی جدید آوارگان سازمان ملل متحد در کنفرانس خبری در مقر سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در پاریس گفت: کشورهای صنعتی ظرفیت جذب آوارگان جدید را دارند هرچند شرایط سیاسی در اروپا بسیار پیچیده است. 
 
وی تاکید کرد: اروپا  که جمعیت آن رو به سالمندی است  به ادغام مهاجران نیاز فزاینده‌ای دارد.
 
 کمیسر عالی آوارگان ملل متحد افزود: آوارگان مشارکت کنندگان فعال در جامعه هستند.
وی بر «توان بالقوه »  این آوارگان جدید تاکید کرد.
 
کمیسر عالی آوارگان ملل متحد گفت خطرناک است که اروپا با بازگشت به کنترل مرزهای داخلی  به روند همگرایی خود پشت کند.
 
وی خواستار اجرای سیاست های ادغام به نفع آوارگان شدند.
 
وی افزود: آوارگان باری برای بودجه عمومی نیستند و آنها کمتر از حدی که مشارکت می کنند دریافت می کنند ،‌آنها می توانند به رشد اقتصادی کمک کنند و امیدی برای آینده باشند.
 
انتهای پیام/


:: موضوعات مرتبط: دانستني ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 706
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 9 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : كريم شريفي
بنابر اعلام سخنگوی نیروی دریایی ارتش آمریکا، یک فروند هواپیمای بدون سرنشین ایرانی از بالای یک ناو هواپیمابر آمریکا در خلیج فارس عبور کرد.
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنگوی نیروی دریایی ارتش آمریکا اعلام کرد یک فروند هواپیمای بدون سرنشین غیرمسلح ایرانی 12 ژانویه (22 دی94) به طور مستقیم از بالای یک فروند ناو هواپیمابر آمریکا در خلیج فارس عبور کرد.
 
انتهای پیام/


:: موضوعات مرتبط: پیشرفت ایران , ,
:: بازدید از این مطلب : 763
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 9 بهمن 1394 | نظرات ()